Grøn kommunikation for turismevirksomheder

Lær hvordan du kan fortælle dine gæster om bæredygtighed i din virksomhed på en lovlig og troværdig måde uden at risikere greenwashing eller greenhushing.
Erhvervshus Sjælland tilbyder i samarbejde med konsulentvirksomheden Catour (læs mere nedenfor) denne halvdagsworkshop samt 2-timers online opfølgningsworkshop.
Workshoppen kombinerer undervisning med case-eksempler og praksisnære øvelser, så du bliver skarp til at kommunikere og markedsføre bæredygtige tiltag i din turismevirksomhed, som ikke kolliderer med lovgivning.
Workshoppen giver værdi for dig der:
- Er leder eller kommunikationsansvarlig i en virksomhed i turismebranchen fx restaurationer, erhvervs- og mødefaciliteter, overnatningssteder eller attraktioner
- Er nysgerrig på hvordan du kan kommunikere og markedsføre bæredygtige tiltag uden at risikere greenwashing og greenhushing
- Ønsker konkret inspiration til kommunikation om bæredygtighed overfor både gæster og samarbejdspartnere
- Ønsker at uddanne dig omkring bæredygtig kommunikation i turismebranchen, der er lovlig og korrekt
Efter workshoppen har du:
- Viden om hvordan du, som turismevirksomhed, kan kommunikere om bæredygtighed
- Indblik i de 7 gode råd for bæredygtig kommunikation, så du undgår greenwashing og greenhushing
- Udviklet idéer til kommunikation om bæredygtighed i din virksomhed
- Fået sparring på dine idéer til bæredygtig kommunikation i din virksomhed
- Viden om love og regler for kommunikation og markedsføring om bæredygtighed
Workshoppen:
14. maj kl. 09.00-13.00
På workshoppen kommer du igennem følgende emner og øvelser:
- Hvad er grøn kommunikation og hvorfor kommunikere om bæredygtighed?
- Greenwashing og greenhushing
- De 7 gode råd for bæredygtig kommunikation med eksempler fra turismevirksomheder
- Forbrugerombudsmandens kvikguide og ny lovgivning
- Interaktiv arbejdsøvelse: ”Omsæt teori til praksis”
- Nye idéer til bæredygtige kommunikations- og markedsføringsinitiativer
- Afrunding og programmet for opfølgningsworkshoppen
Online opfølgningsworkshop:
22. maj kl. 13.00-15.00
Her får du en kort genopfriskning af de vigtigste emner og pointer fra den fysiske workshop. Derudover gennemgås deltagernes nye bæredygtige kommunikations- og markedsføringsinitiativer, der blev udviklet på workshoppen, hvor der er mulighed for at få rådgiverfeedback. Opsamling på de vigtigste pointer og indsigter – disse deles også efterfølgende med alle deltagere.
Det er muligt at deltage med op til to personer fra samme virksomhed.
Den fysiske workshop foregår kl. 9.00-13.00. Inden vi starter, er der en let morgenmad (kl. 8.30-9.00) og efterfølgende er der frokost og netværkstid mellem deltagere (kl. 13.00-13.30).
Workshoppen faciliteres af Cathleen Diana Pedersen fra Catour https://catour.dk/
Cathleen har 15 års erfaring med turisme, primært fra rejse-, hotel- og rådgivningsbranchen og en uddannelsesbaggrund med en Bachelor i International Hospitality & Management og en Cand. Mag. i turisme med speciale i bæredygtig turismeudvikling. Derudover har Cathleen rådgivet +75 virksomheder indenfor turisme og oplevelsesøkonomi om bæredygtig forretningsudvikling. Du kan følge Cathleen på hendes B2B-instagramprofil: @turismekonsulent.cathleendiana
Workshoppen finder sted følgende dage:
Information
Brug for hjælp?
Hvis teknikken driller, sidder vi klar til at hjælpe med tilmelding, log ind m.v.
Kontakt projektadministrationen
E-mail: smv-gk@ehnj.dk
Telefon: 20 93 49 81